poniedziałek, 25 marca 2013

Serowe paluszki z kurczaka z pieczonymi ziemniaczkami i tzatziki


Kurczak, pieczone ziemniaczki i greckie tzatziki... nic prostszego! Danie, które zadowoli nie jedno podniebienie...




Składniki (porcja dla 3 osób):

- 2 filety z kurczaka 
- 6 dużych ziemniaków
- 2 jajka
 - 50 g startego parmezanu
- mąka
- bułka tarta
-zioła (u mnie majeranek, bazylia, oregano)
- 3 łyżki oliwy
- sól
- pieprz

Tzatziki:

- 1 zielony ogórek
- 300 ml jogurtu greckiego lub gęstej śmietany
- 2 ząbki czosnku
- kilka kropel soku z cytryny
- sól
- pieprz



Filety myjemy i oczyszczamy, po czym kroimy w paski ok. 2 cm. Przyprawiamy solą i pieprzem. Tarkujemy drobno parmezan i łączymy z bułką tartą. Kurczaka zanurzamy w jajku, mące, następnie znowu w jajku i na koniec w bułce z parmezanem. Ziemniaki obieramy, myjemy i kroimy w łódeczki bądź talarki po czym wkładamy do miski. Następnie dodajemy do ziemniaków majeranek, oregano i bazylię, skrapiamy oliwą i mieszamy. Ziemniaki wkładamy do piekarnika pieczemy w temperaturze 160 stopni z termoobiegiem ok. 30 minut, do zarumienienia skórki. Po 15 minutach pieczenia ziemniaczków dokładamy naszego kurczaka (papier do pieczenia powinien być skropiony oliwą, aby nic nam nie przywarło). Ogórka myjemy, obieramy, usuwamy pestki i kroimy w drobną kostkę lub tarkujemy, po czym solimy i odstawiamy na chwilę, aby ogórek puścił sok. Następnie dodajemy jogurt grecki bądź śmietanę, wyciskamy 2 ząbki czosnku, dodajemy kilka kropel soku z cytryny, sól i pieprz do smaku.






Smacznego!

24 komentarze:

  1. dla mnie obiad idealny:) szczególnie te kąski z kurczaczka:D

    OdpowiedzUsuń
  2. O tak, ja tez uwielbiam sos tzatziki, kojarzy mi się on z ,,grillowymi" imprezami na świeżym powietrzu (zawsze ten sos najszybciej znika :D )
    Pozdrawiam i zapraszam http://mybettermeals.blogspot.com/ :)

    OdpowiedzUsuń
  3. O mniam, musi być przepyszne i mój ulubiony sosik do tego, super! Przekąska idealna dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Od kilku dni współlokatorka ciągle mówi mi o tego typu daniu, a tu jeszcze na blogu... Nominowałam Ciebie do Liebster Award na moim blogu.

    OdpowiedzUsuń
  5. ślinka mi sama cieknie mmm pieczone ziemniaki :)

    oczywiście dodaje do obserwowanych, pysznie jest u Ciebie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam takie obiadki :) Pychotka !

    OdpowiedzUsuń
  7. Jakie kolorki, serowych paluszków jeszcze nie próbowałam, alę na pewno nadrobię zaległości :)

    OdpowiedzUsuń
  8. o matulu..! Ale piękne zdjęcia, a te kurczaczki tak usmażone-panierka złota, zero przypalenia..mmm:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Kurczak mnie nie kusi jakoś, ale to ze środka bym chętnie spałaszowała. Ładne naczyńko. :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Zgłodniałam, mimo później pory ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. świetny pomysł... na obiad lub przekąskę :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Wczoraj zrobiłam na obiad! Dziękuję za przepis :) Pozdrawiam, Joanna

    OdpowiedzUsuń
  13. Co za uczta!
    I jakie smaki.
    Lekkie,wakacyjne.

    OdpowiedzUsuń
  14. O tak, ten przepis zdecydowanie do mnie trafia, wypróbuję! :-)

    OdpowiedzUsuń
  15. Świetny pomysł na przekąski. Pięknie podane:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i każdy komentarz. Jest mi bardzo miło gościć Cię na moim blogu. Jeśli wypróbowałaś/łeś mój przepis i chcesz się podzielić zdjęciem, wyślij je do mnie na maila, a umieszczę je w galerii czytelników na facebooku :)

Pozdrawiam,
Ania